MOBBNING

 
 
 

Jag har alltid undrat varför mobba man andra? Vad är det som gör att man mobba andra? HA jag har själv varit mobbad och mobbare- så jag tror nog att jag vet svaret eller? Jag kan börja med att berätta- när jag kom till Sverige blev jag mobbad direkt. Ni vet ju ny skolan- nya människor. Alla var blonda haha sen kommer jag, svart tjej! Självklart mobbade ju alla mig- ingen tjej ville vara med mig :( det som räddade mig var att många snygga coola killar som gick på högstadiet var jag vän med. Och nästan alla tjejer i mellanstadiet (min klass) var kär i dem. När de i min klass märkte att jag var vän med de snyggaste killar- Började de umgås med mig–sen blev jag populär. Och högstadiet. Ny skolan ville samma sak hända då stod jag på mig själv. Och mobbade de tillbaka! Sen dess har ingen vågat mobbad mig. Och nu ha jag bara sanna vänner älskar de. de är med mig i nöd och lust- sådana vänner tycker jag att alla ska!<3

Kommentarer:

1 Amanda:

kan bara säga Jag älskar dig!

2 linah brown:

wow o: strong girl

3 Systrarna Johansson:

Mobbing bygger oftast på dåligt självförtroende eller att man själv har problem hemma t ex eller nåt annat och vill flytta fokuset till någon annan, men det finns säkert massor av anledningar. Schysst att du vågade säga ifrån!

4 Sara - Hold on be strong:

Mobbning är så hemskt, borde inte finnas, folk som är så osäkra att de tar ut allt på andra :/

Kommentera här: